Motion detection after viewing vigil cam

Hi, does anyone getting a motion detection alert after accessing the live view of a vigil camera , if motion alerts enabled of course? I have a flood light cam and doorbell cam and this does not happen on those cam’s although they are eol and therefore on a old firmware. Is this meant to be on the 1568 firmware. Txs

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I have been seeing the same thing lately, but not every time. Camera Vigil 2, 1568 firmware.

Hi Friends,

Thanks so much for your feedback and kindly support.

Our development team is working on fixing this situation. We apologize for the inconvenience that may have caused to your experience. Hope you are having a nice day!

Best regards,
Netvue

Thanks for the update. Hopefully they will fix it soon .

Hi Ninja,

Thanks for your kindly support and patience.

Best regards,
Netvue

Me pasa exactamente lo mismo, aparte de no reconocer la tarjeta microsd, esta ultima actualizacion fatal

Hola jacob

Gracias por tus comentarios. Consulte nuestra respuesta reciente sobre el problema relacionado con la no detección de la tarjeta SD.

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¡Hola a todos!

Gracias por todo su amable apoyo y excelentes comentarios.

Recientemente, notamos que algunos de sus dispositivos no detectan la tarjeta SD después de la actualización del firmware a 1568. Esta es la razón:

Con la nueva versión de firmware, el dispositivo deberá escanear la tarjeta SD. Después de finalizar el escaneo, habrá un informe sobre si la tarjeta SD se ha montado o si se ha producido un error. El estado que verá antes de que el dispositivo finalice el escaneo es “Tarjeta SD no encontrada”.

La duración del proceso de escaneo depende del tamaño de la tarjeta y el rendimiento de la tarjeta. Cuanto mayor sea el tamaño de la tarjeta o la velocidad más lenta de la tarjeta, mayor será el tiempo de duración del escaneo. Hemos probado este proceso con una tarjeta SD de 128G bien realizada y tarda unos 16 segundos en finalizar el escaneo. Así que tenga un poco más de paciencia durante este proceso.

Espero que esto sea de ayuda. Mientras tanto, no dude en comunicarse con support@netvue.com para obtener asistencia urgente.

Atentamente,
Netvue

Me parece muy bien la respuesta, pero yo tengo 5 camaras, y en una de ellas no detecta la tarjeta microsd, he probado formatear en pc, formato fat32, la camara sigue sin detectarla, con una nueva tampoco,reiniciando tampoco, esta actualizacion me ha estropeado my camara, llevo 2 semanas intentando que me lo solucioneis, esta ultima actualizacion tiene muchos fallos,

Hola jacob

Muchas gracias por su paciencia y comentarios.

Pedimos disculpas por cualquier inconveniente que pueda haberle causado. Pruebe la última solución y vea si todo comienza a funcionar.

No dude en comunicarse con nosotros si tiene más preguntas.

Atentamente,
Netvue

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Hi Jacob,

Thanks so much for your patience and feedback.

We apologize for any inconvenience that may have caused for you. Please try the latest solution and see if everything starts to work.

Please feel free to reach out to us for any further question.

Best regards,
Netvue

I had the same issue too with the sd card. In the end I had to change the sd card for it to work in the camera, although there isn’t anything wrong with the first sd card I tried as it works in other devices

Ya he probado la ultima solucion, pero sigue sin detectar la microsim, incluso cambiando la tarjeta

I have the same issue an my 3 Vigil cams.
When I take a live view I I get a motion detection alert 2 or 3 seconds later.

Firmware is 1x 1575 and 2x 1568

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Same thing with mine, won’t detect anything and no notifications.Camera worked fine till the last update, was thinking to purchase couple more cameras from netvue but I won’t because I need something reliable

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Hi Christian,

Thanks for providing feedback. Could you please email more details to support@netvue.com so we could better assist with your product issue?

Best,
Netvue

Hi Friend,

We apologize for the unexpected experience. Could you please email more details to support@netvue.com so we could better assist with your product issue?

Best,
Netvue

2 of my cams got an update to 1577. There the problem seems to be fixed. No issues anymore.
Only the third cam has still 1575 and the known problem.